KUMPULAN DARAH A DAN PERSONALITI

Monday, May 7, 2012

hello bloggie :) Assalamualaikum.

yeahh ! hari ni NS nak kongsi lagi perkara yang NS rasa dah ramai tau . kira ni common knowledge la. tapi apa yang NS nak kongsikan ni , jangan la korang terlalu percaya , mungkin ade yang betul mungkin jugak tak betul.anggaplah ape yang NS nak kongsi ni sebagai ilmu .

hah , siapa kat sini tau dia tergolong dalam darah apa ? ^_^ Kumpulan darah terbahagi kepada 4 kumpulan ; Darah A ,Darah B,Darah AB dan Darah O.

entri ni NS akan kongsikan tentang personaliti darah A. hopefully korang yang tergolong dalam darah ni boleh menilai diri korang.

Fakta :

Mereka yang berada didalam kumpulan darah A akan menghasilkan antigen 'A' didalam sel merah dan antibodi 'B' di dalam plasma.

Personaliti :

Jenis darah A selalu dikaitkan dengan personaliti berikut : sensitif terhadap keperluan orang lain (suka menolong),pendengar yang baik , sangat terperinci , analisis, kreatif, inventif (merekacipta). Mereka selalunya dilihat sebagai individu yang tenang di luar tetapi didalam penuh dengan kerisauan dan susah hati. 
Dianggap sempurna. seorang yang pemalu dan sensitif. Pendiam , stabil dan bertimbang rasa. Seorang pendengar yang baik dan sensitif terhadap warna dan persekitaran. Individu ini sangat suka berfesyen dan mengikut trend terkini , tetapi tidak menyerlah dan tidak menonjol . Sangat menyukai sesuatu yang romantik dan sering berkhayal dengan dunia imaginasi sendiri. 
Dalam perhubungan cinta , A serasi dengan individu kumpulan darah A dan AB [kalau jodoh , tak kira pun pasal darah ni]
Kerjaya pilihan : Akauntan,pakar ekonomi , pustakawan,penulis , computer programmer, kolumnis gossip.

Individu berdarah A juga cenderung sebagai seorang yang suka bekerjasama , sensitif , pintar , bersemangat,  dan bijak. Sering merasa bimbang apabila bersama-sama dengan orang lain. mampu menahan emosi. kebanyakan mereka tidak sabar , mudah marah dan tidak dapat tidur lena. Mampu untuk dilantik sebagai ketua , malangnya tidak digalakkan kerana , stress tidak elok untuk mereka yang berdarah A.

Individu berdarah A juga dikenali sebagai 'Perfectionist' .

hah, habis dah pasal anda anda yang berdarah A . next entri , NS akan update pasal anda yang berdarah B pulak :))

p/s : sakit hati dengan MF

sumber: link,link

10 comments:

  1. ila tak tahu jenis darah ila ape:\ sedih :( MF^^ siapakah xD

    ReplyDelete
  2. Saya punya darah jenis darah A kot..lepas baca semua ciri2 orang jenis Darah A...:)

    ReplyDelete
  3. @nur adilah tak tau ? kesiannye ! huhu . g la check :) MF tu mozilla firefox la dik :D

    ReplyDelete
  4. @afiqazizan eh , boleh plak cmtu . better check ngan doktor ye ! ^_^

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum amoi....menarik n3 ni...:)

    ReplyDelete
  6. sakit at dgn MF? apakah? hehe bzbody pulak..tang darah pulak, eh2..agak sama lah dgn personaliti sy..tp sy lupa sy nih jenis darah apa..A la kot, kan? hehe

    ReplyDelete
  7. @Mizz ErMa MF tu web browser ^.^ heheh. boleh plak tak ingat darah jenis apa :D

    ReplyDelete

comment as you pleased. thank you ;)