REVIEW MOVIE : SINISTER

Friday, November 9, 2012

hello bloggie :) Assalamualaikum.

hari ni NS nak review satu lagi filem yang NS tengok masa Hari Raya Qurban dengan cousin. Filem Sinister. bila dah dapat keluar tu , better enjoy betul betul kan ? >.< adik sedara NS la yang beria nak tengok wayang. so , memandangkan saya kakak saudara yang baik , saya temankan la ye ! :P

Sinister ni filem dari Hollywood which boleh dikategorikan sebagai supernatural horror. segham ! duration cerita ni 110 minit. tak berapa lama sangat tapi terkejut dia macam nak tercabut jantung ! for the first time la tengok cerita horror ni rasa jantung nak terkeluar. 

cerita ni mengisahkan sebuah keluarga yang baru berpindah ke sebuah rumah yang pernah berlaku pembunuhan. hanya si suami lakonan Ethan Hawke sebagai Ellison tahu tentang kes pembunuhan di rumah tersebut. kira all the family tak tau. Ellison ni seorang penulis yang sedang mencari sesuatu  untuk dijadikan sebagai bahan penulisan. so,dia ni menyiasat dan mengkaji  setiap pembunuhan yang pelik dengan tujuan membantu keluarga mangsa bunuh dapatkan keadilan.

cerita ni bermula masa dia pindah ke rumah baru tu. masa tengah kemas barang kat loteng dia terjumpa satu kotak yang ditulis innocent home movie. dalam kotak tu siap la projektor, dan beberapa reel Super Footage 8. so, malam tu dia tengok reel yang first. dan masa tu, dia pelik sebab salah seorang ahli keluarga mangsa hilang. 

next day , dia tengok reel yang lain , dan mendapati salah seorang ahli keluarga yang dibunuh akan dihilang.dan yang hilang tu adalah kanak-kanak. then, ada satu reel yang dia tengok, dia nampak bayang-bayang demon dekat kolam renang. start dari tu la , macam perkara yang berlaku pada keluarga si Ellison ni. 

dipendekkan cerita , ada seorang polis ni yang berminat dengan karya Ellison sebelum ni berminat nak tolong dia selesaikan kes pembunuhan tu. dan polis ni pun kenalkan pada Ellison seorang professor yang tau tentang supernatural ni. bila dah keadaan dah makin teruk , baru la si Ellison ni nak pindah keluar dari rumah yang dia baru pindah tu.

if korang nak tau , cara pembunuhan dalam cerita ni sangat kejam ye ! seriau tengok cara bunuh dorang ni. masa dia pindah keluar rumah baru tu , dia terjumpa reel tajuk 'extended home movie'. dan masa tu baru dia tau siapa yang pembunuh. rupa-rupanya ahli keluarga mereka yang hilang yang jadi pembunuh. how the children a murder ? tengok sendiri la ye ? sebab kalau NS cerita sampai habis , for sure korang tak nak tengok. 

bukan tak nak cerita , tapi nak korang rasa sendiri acano NS rasa masa tengok cerita tu  :)

if tak faham sinopsis NS ni , boleh baca kat sini

SINISTER

p/s : Sekarang layan movie Korea Ma Boy ^_^ 

5 comments:

comment as you pleased. thank you ;)