TERMINAL BERSEPADA SELATAN MEMANG SUPERB, TAPI...

Friday, February 4, 2011


hey bloggie :) Assalamualaikum.

u'olls pernah dengar tak TBS ? Terminal Bersepadu Selatan yang terletak di Bandar Tasik Selatan. u'olls pernah pergi sana ? Wani pernah pergi sana dua kali je . mungkin lepas ni akan banyak kali sebab Wani balik rumah dari Segamat akan turun di TBS .



sumber gambar dari google.

pertama kali sampai TBS , Wani sangat kagum . memang superb ! lima bintang Wani bagi . dah macam airport je terminal bas ni. mesti banyak guna duit kan ?

tapi bila Wani fikir balik , Wani rasa macam satu pembaziran. ini pandangan Wani je tau , memang bagus sebab kita ada terminal bas yang supergrand . tapi cuba kita fikir prasarana yang ada sekarang ni belum cukup memuaskan. tak faham maksud Wani ?

okay , Wani adalah pengguna public transport. macam KTM . kalau u'olls pernah naik KTM , mesti u'ollss boleh rasa macam mana perasaan menunggu komuter yang selalu delay . so , kenapa tidak kerajaan membuat penambahbaikan dengan tambah gerabak baru ? takkan ada lagi masalah komuter delay dan sebagainya.

sebenarnya banyak lagi prasarana yang tidak memuaskan , cuma sedar dengan tidak je . kita sebagai pengguna dan rakyat Malaysia boleh fikirkan ? tepuk dada , tanya iman anda.

p/s : esok nak balik kampung.

14 comments:

  1. bgus ada stesen bus mcm ni.xde la dok tunggu tgh pnas mcm kt tmpt2 lain

    flat seberang jalan tu dulu pakcik akak tgl..mmg rajin ah akak g BTS dulu

    ReplyDelete
  2. wuuu, cantik nyaaa TBS tuhh, nak pegi lahh. hehee. btw, whta u wrote above sgt betul. tuh yg delay, pastu kala yang laki masuk tmpt prmpuan pulakk? haihh. payahh

    ReplyDelete
  3. cantiknya, tak pa habis duir utk kemudahan rakyat :) elok dapat baru, pudu teruk sgt dah.hehe. tempat ni utk orang balik selatan ja ek?

    ReplyDelete
  4. huhu..
    bnyk smnarnyer prasarana y kurang wanii~
    juz myb mkn mase skik kott.. ^_^

    ReplyDelete
  5. selamat pulang ke kampung.
    btw bella x pnh ag smpai kat TBS tue.

    ReplyDelete
  6. @alinac loverheheh , wani rasa , kalau akk smpi TBS pun , mesti akk kagumm ! :)

    ReplyDelete
  7. @fafajemputla pg . mmg superb :)) yang tu tak boleh nak ckp ape la.

    ReplyDelete
  8. @ciknabil-ahhehe , kalau dtg kL , bg tau okayy ? boleh jalan2 kat TBS :)

    ReplyDelete
  9. saya tak suka naik ktm -__- tapi, tu jelah yg boleh guna untuk smapai ke tmpt mn nak pergi. nak naik bas, trauma. wuuuu.

    ReplyDelete
  10. @nurulnazihahkita tak suka naik ktm sbb slalu delayy !

    ReplyDelete
  11. yup! btOl tu. KTM slalu delay. bukan saje delay, tyme tgh2 bergerak tuh, bOleyh plak dye stOp 5-15min. aiyark. jangan la cenggitu. i nak cepat nih. hikhik~

    ReplyDelete
  12. @. F N A .ehhe . same la . i pun nak cepat ni. :P

    ReplyDelete

comment as you pleased. thank you ;)